Jak powielić teksturę



Kto uważnie czytał poprzednią stronę, ten już wie, ale tworzę z tego osobne zagadnienie, bo ludzie często o to pytają.

A zatem, mamy kwadrat:




Który chcemy oteksturować trawą:




Robimy więc materiał i nakładamy trawę na kwadrat, wygląda całkiem nieźle:




Ale jeśli kwadrat ma wymiary 20 na 20 metrów, to w ten sposób nałożona tekstura będzie bardzo rozciągnięta. Przecież to mały fragment trawnika. Trzeba zatem sprawić, by ta tekstura była powielana. Przechodzimy do Unwrap UVW.




Za pomocą narzędzia do skalowania rozciągamy kwadrat tak, żeby krawędzie wychodziły daleko za teksturę. Zostanie ona wtedy powielona.


Kliknij, aby powiększyć.


Coś takiego jest dobre do mapowania terenu w sceneriach, różnych płotów, lasów, ale do mapowania taboru raczej mało przydatne. Kabiny tak się mapowało dawno temu, teraz nie powinniśmy tak robić, tylko mapować w miarę możliwości ze zdjęć, tak jak ja to robię w swoich kabinach, a efekty będą dużo lepsze.

Podałem przykłady najbardziej przydatnych metod, ale zachęcam do eksperymentowania i samodzielnego zgłębiania tematu. Tak jak mówiłem, metod jest wiele, wystarczy trochę wyobraźni ;)




Na następnym rozdziale opowiem o schemacie modelu oraz hierarchii.

Poprzednia strona           Następny rozdział